
A szocialista reklám
A monolitikus pártállam keretei között megszülető szocialista reklám kifejezés egy erősen ambivalens tényező lehetne, ha nem ismernénk a történetét. A témával sok írás foglalkozott és foglalkozik manapság is, leginkább édesbús visszaemlékező, unalomig ismételt – több...

Reklám, szöveg, író
Napjainkig kérdéseket vet fel, hogy feltörekvő, vagy már neves művészek – írók, költők, festők, grafikusok – aktív szerepet vállalhatnak-e reklámok, hirdetések és egyéb marketingmunkák létrehozásában. Ez a problematika a XX. század elejétől foglalkoztatja a...

A frissen pörkölt hungarikum: caffè italiano
Nem kis iróniával mondhatjuk, hogy természetesen az olaszok nemzeti büszkeségét, a presszókávét is egy magyarnak köszönheti a világ. A zseniális Illy Ferenc innovatív ötletei új dimenzióba helyezték a mindennapos kávéfogyasztást, amely nélkül sokan a puszta létüket is...

A kezdet kezdetén – az első magyar reklámcég
„A sikeres hirdetés létrehozása mesterség; kell hozzá ihlet is, de sokkal több módszer és kemény munka” – állította a brit David Ogilvy (1911-1999), akit sokan a „Reklámszakma Atyjának” tartanak. A fenti idézet teljes mértékben igaz a hazai hirdetés- és reklámszakma...

Egy 100 éves ramazuri – avagy hány éves a Baba?
Egy centenárium méltó megünneplése általában kiemelkedő eseménynek számít. Azonban, ha nem ismerjük a születés pontos idejét, könnyen belefuthatunk az internet csapdájába, amikor egy bejegyzést sokan és gyorsan átvesznek, kellő forráskritika nélkül. Jobban megismerve...