
A kreatív reklámügynökségek kulcsfigurái a háttérben dolgozó DTP (Desktop Publishing) operátorok. Ők azok, akik tördelőprogramokban összerakják a plakátokat, kiadványokat, elvégzik, ha szükséges, a szövegmódosításokat, retusálnak, körbevágnak, javítanak, pontosítanak, account-okon keresztül egyeztetnek az ügyfelekkel, majd a nyomdával. Végül pdf-et készítnek, amiket letöltenek, feltöltenek, majd a végleges verziót nyomdába küldik.
A zene az kell
Számok, betűk, dallamok
Péter munkájának áttekintése során már kiderült, számokkal mindig szeretett dolgozni, ez hobbija kapcsán sincs másképp.
„A statisztikákat nagyon szeretem, rengeteg listát készítek, ezek alapjai általában zenehallgatás közben születnek meg, ahogy a legtöbb izgalmas felismerés is. Egy koncertfelvételen mindig felkonferálják a zenekar tagjait, de azt is, hogy kijátsszik egy gitárszólót, és volt, hogy kiderült, nem is az játszik a felvételen, mint akit a lemezborítón feltüntettek.” Az adatgyűjtés mellé először még nem az írás, hanem a beszéd társult. „1997-ben Regős Laci barátom Tatabányán egy blues rádióműsort szerkesztett, ezután három éven keresztül együtt készítettük a Hiánypótló című műsort.” A rádiós karrier ezzel nem ért véget, sőt! A Civil Rádióban 16 éven át készítette Bíbor Köd című saját műsorát. A műsor a címét Jimi Hendrix legismertebb száma után kapta, ami azért sem csoda, mert ha csak egy zenészt emelhetne ki a kedvencei közül, akkor az Hendrix lenne. „Hát ez alap. Jimi Hendrix a bluesból indult, de valami olyat tett hozzá a zenéhez, amit előtte még soha senki. A legjobb példa, hogy az akkori egyik legismertebb és legjobbnak tartott bluesgitáros, Michael Bloomfield ahogy meghallotta Hendrix játékát egy koncerten, egy évig nem fogott gitárt a kezébe, mondván, hogy ezek után nem érdemes.”
A rádióműsorok mellett aztán egyre komolyabb helyet kapott az írás. „Van egy blogom, ott leginkább száraz információkat teszek közzé, például hogy különböző blues standardeket kik játszanak, milyen felállású volt abban az időben egy-egy zenekar, stb. De ami a leginkább nézett rajta, az természetesen itt is Jimi Hendrix.” Ez nem véletlen, hiszen egyedülálló módon Péter összegyűjtötte az összes koncert felvételét, ezek természetesen meg is vannak neki különböző hordozókon. „Meg is hallgattam az összeset, ami létezik, és írásos formában is összegyűjtöttem őket, ezt sokan nézegetik külföldről is, sőt leginkább külföldről van a nézettség.”
Az Adwerk olvasói júliusi számunkban már olvashattak részleteket abból a könyvből, amin Péter a munkája és persze a blog mellett dolgozik. „2019-ben kezdtem az írást, de elég lassan haladok. Ennek az az oka, hogy nagyon aprólékos vagyok, és szeretnék minden olyan zenét bemutatni ebben könyvben, amit én kedvelek az akkori időkből, meg amit fontosnak tartok ebből a műfajból, és hát ennek a könyvnek a mondjuk nagyjából a háromnegyedénél tartokde az a cél, hogy egy 1965 és 1970 közötti zenéket bemutassak. szeretném, ha egyszer ebből lenne valami, és másoknak is örömet okozna és hogy legalább ilyen formában megmaradjanak ezek a zenék az utókornak is.”