Vannak olyan szakmák, amelyet csak egy szűk kör gyakorol, mégis tömegekre vannak valamilyen hatással. A reklámszakma kétségkívül ezek közé tartozik, ahol a minél szélesebb közönségben kiváltott impulzus a legfőbb fokmérő. A szakmaiság, a mesterségbeli tudás és a gyakorlati ismeretek elsajátításának és azok produktív felhasználásának alapfeltétele a különböző módszerek, stratégiák megosztása, illetve megvitatása. Erre nyújtanak kiváló lehetőséget a szakmai lapok és folyóiratok, amelyek látványosan demonstrálják, hogy a jó bornak is kell a cégér.
De milyen a jó reklám?
A hazai reklámokról már a századfordulótól jelentek meg különböző kritikai hozzászólások vagy szimpla újsárírói jegyzetek. Azonban olyan értekézések, amelyek a reklámos mesterségről szóltak – annak szinte minden szegmensével – és szakmabeliek írják, csak nagyon ritkán jelentek meg, ezért hatásuk is csekély volt. Mindemellett komoly igény lett volna rá, hiszen a reklámiparnak haladnia kellett a korral és az társadalmi elvárásokkal, igényekkel. Ezt a szakmai hiátust használta ki rendkívül ügyesen és nagy hozzáértéssel egy fiatal magyar reklámcéges, Balog Sándor, aki Reklámélet címmel indította el legendás folyóiratát.
Az I. világháborút követő új hirdetési generációjához tartozó Balogh Sándornak saját reklámcége volt, amely kezdetben a Bálvány utcában (mai Október 6. utca), majd a Szent István körúton működött, ahol a folyóirat kiadóhivatala is helyet kapott. Saját szakmai elhivatottságáról azt mondta 1930-ban, hogy „a fiatalságom modernséget, munkakedvet, munkabírást, agilistást jelent és egy hirdetőiroda vezetésénél ezek a legfontosabb kellékek”. A rendkívüli odaadással, szakértelemmel, Balogh Sándor által szerkesztett szakmai havilap XI. évfolyamot élt meg, amely 1928 és 1938 között jelent meg és éves előfizetési díja 6 pengő volt. A jól strukturált (vezércikk, rovatok, rendszeres színes mellékletek és prospektusok), színvonalas és értékes folyóirat első, 1928 júniusában megjelent számának szerkesztői köszöntőjében Balogh összefoglalta azokat a kereteket és indokokat, amelyek az újság elindítására inspirálták: fejlődnie kell a hazai reklámszakmának, gyakorlati útmutatással és példák bemutatásával lehet segíteni a szakmát, magas nívót kell képviselnie a honi hirdetéseknek. Ezeknek az alapelveknek megfelelő szellemiségben és szakmaiságban készültek hónapról hónapra az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő lapok.