
Színek és formák, anyagok és arányok között dönt naponta a szédületes nemzetközi pályaívet befutó magyar belsőépítész, Boronkay Linda. A tavaszi lezárások Sydney-ben érték, ám most év végén már londoni otthonában értük utol, amelyet amúgy a Times-ban futó rovatában be is mutatott az olvasóknak. A tervezővel az Ecseritől a legnagyobb stúdiókig vettük végig vele a fontosabb állomásokat.
Az építész édesapa és az eredetileg rajztanár, majd becsüs és kommunikációs vezető, de mindenekelőtt szenvedélyes antik gyűjtő édesanya mellett kikerülhetetlenül a tárgyak vonzásában nőtt fel. Boronkay Lindának az Ecseri piac és a Balaton-felvidék volt a “játszótere”, ugyanis édesanyja gyakran vitte el beszerző körútjaira. “Kezdetben nem tűnt izgalmasnak, de belém ivódott az erős kötődés a tárgyakhoz” – eleveníti fel ezeket a zarándokutakat a belsőépítész.
Az őt körülvevő eklektikus stílusban jól megfért egymás mellett a modern és a kortárs; nem volt kérdés számára, hogy minden tárgy egy történet. Ma is ragaszkodik személyes darabjaihoz, és hiába a kontinenseken átívelő nomád életforma, szívének kedves darabjai vele vándorolnak. Pár éve volt is egy ötletük a férjével, miszerint régi darabokat vesznek, felújítják és eladják, ám a legtöbb náluk maradt, mert beleszeretett, így ez nem bizonyult túl jövedelmező hobbinak – meséli nevetve.
Húszas évei elejéig beinduló modellkarrierje mellett elszántan érdeklődik a tervezés iránt is, ám később egyre egyértelműbbé vált, hogy mindaz a tömény vizuális és esztétikai élmény, ami munkája során érte, a belsőépítészet felé mutat. Át is nyergel erre területre, és a London Metropolitan University akkor másodéves hallgatójaként a British Institute of Interior Design a legtehetségesebb Angliában élő fiatal tervezőnek választja. Ekkor már ugyan alapít egy saját céget is, és vállal is szólóban megbízásokat, ám 2010-ben Tom Dixon meghívja stúdiója belsőépítész részlegébe, ahol két évet tölt. A következő lehetőséget a korosztálya legkiválóbb hotel- és étterem-specialistájának tartott Martin Brudnizki ajánlja, nála már egyedi bútorokat és világítást is tervez.
Mit mihez?
Ha akár egy több kontinensen is jelenlévő márka a megbízó, akkor nem is kérdés, hogy elvállal-e egy projektet, hiszen ott nagyobb folyamatokat kell átlátni, és a folyamatos bővülés jegyében újabb és újabb történeteket lehet elmesélni. Amikor viszont magánszemély a megbízó, akkor ott a folyamat leginkább a randizáshoz, az ismerkedéshez hasonlít. “Értjük-e egymást, van-e közös az ízlésünkben, a kifejezéseinkben? Meg tudjuk-e ismerni egymás értékeit, gondolatait?” – meséli egy-egy megbízás fázisairól, és ahogy a privát életben, sokszor itt is a sorok között kell olvasni. Ahhoz, hogy az eredmény kölcsönös megelégedéssel töltse el a megbízót és a belsőépítészt is, egymásra kell hangolódniuk, és azt is be kell látni, ha valami nem megy. Ez is előfordulhat, hiszen mindenkinek nem lehet megfelelni.
Terek és történetek
Mindeközben tavaly megérkezett az új feladat, hiszen Linda szülési szabadságra ment és egyre inkább a saját, Sydney-ben, Los Angeles-ben és természetesen Londonban működő vállalkozása felé fordult. A munkában számára a legnagyobb öröm, amikor a legapróbb részletektől a nagy gesztusokig, a homlokzattól a párnahuzat gombjáig részese lehet a folyamatnak: ilyenkor kapja el a flow.